Akims

  • Akys yra sudėtingi organai, kuriems tinkamai funkcionuoti reikia daugybės skirtingų vitaminų ir maistinių medžiagų. Dažnos sąlygos, tokios kaip diabetinė retinopatija, su amžiumi susijusi geltonosios dėmės degeneracija, glaukoma ir katarakta, gali paveikti jūsų akis.

    Vitaminas A
    Sunkus vitamino A trūkumas gali sukelti kseroftalmiją - rimtą būklę, dėl kurios galima apakti. Kai kuriuose tyrimuose didelis vitamino A kiekis buvo susijęs su sumažėjusia kataraktos ir su amžiumi susijusios geltonosios dėmės degeneracijos rizika.

    Vitaminas E
    Vitaminas E, antioksidantas, gali padėti apsaugoti jūsų akis nuo žalingų laisvųjų radikalų. Viename tyrime, kuriame dalyvavo 3640 žmonių, sergančių amžine makulos degeneracija, parodė, kad vartojant 400 TV vitamino E ir keletą kitų maistinių medžiagų, rizika pereiti į pažengusias stadijas sumažėjo 25%

    Vitaminas C
    Vitaminas C sudaro kolageną, baltymą, kuris suteikia struktūrą jūsų akims. Tyrimai rodo, kad šis vitaminas gali apsaugoti nuo kataraktos ir padėti užkirsti kelią amžinei makulos degeneracijos progresavimui.

    Vitaminai B6, B9 ir B12
    Klinikinis tyrimas su moterimis parodė 34% sumažėjusią amžinės makulos degeneracijos riziką vartojant 1000 mcg vitamino B12 kartu su vitaminais B6 ir B9. Vitaminų derinys gali padėti sumažinti amžinę makulos degeneracijos riziką, sumažindamas homocisteino kiekį.

    Riboflavinas
    Kitas ištirtas B vitaminas, susijęs su akių sveikata, yra riboflavinas (vitaminas B2). Riboflavinas, būdamas antioksidantu, gali sumažinti oksidacinį stresą jūsų kūne, įskaitant akis. Vieno tyrimo metu nustatyta, kad kataraktos išsivystymo rizika sumažėjo 31–51 proc., Kai dalyviai vartojo 1,6–2,2 mg riboflavino per dieną, palyginti su 0,8 mg per parą.

    Niacinas
    Pagrindinė niacino (vitamino B3) funkcija jūsų organizme yra padėti maistą paversti energija. Taip pat gali veikti kaip antioksidantas. Tyrimai rodo, kad niacinas gali užkirsti kelią glaukomos vystymuisi, tačiau papildus reikia vartoti atsargiai.

    Liuteinas ir zeaksantinas
    Liuteinas ir zeaksantinas yra karotinoidų šeimos dalis. Abu šie karotinoidai gali būti jūsų akių geltonojoje dėmėje ir tinklainėje, kur jie padeda filtruoti potencialiai kenksmingą mėlyną šviesą, taip apsaugodami akis nuo pažeidimų. Liuteinas ir zeaksantinas yra augalų junginiai, kurie gali padėti išvengti amžinės makulos degeneracijos ir kataraktos. Nenustatyta rekomenduojamų dienos normų, tačiau dieta, kurioje gausu vaisių ir daržovių, gali suteikti daug šių maistinių medžiagų.

    Omega-3
    Omega-3 riebalų rūgštys turi priešuždegiminių savybių ir gali padėti išvengti diabetinės retinopatijos. Omega-3 riebalai taip pat gali būti naudingi sausų akių ligomis sergantiems asmenims, padėdami jiems sukelti daugiau ašarų. Esant šiai būklei, ašarų trūkumas sukelia sausumą, diskomfortą ir kartais neryškų matymą

    Tiaminas arba vitaminas B1
    Tiaminas arba vitaminas B1 vaidina svarbų vaidmenį užtikrinant tinkamą ląstelių funkciją ir paverčiant maistą energija. Tyrime, kuriame dalyvavo 2900 žmonių Australijoje, rodo, kad dieta, kurioje yra daug tiamino, sumažina kataraktos išsivystymo riziką 40%. Šis tyrimas taip pat rodo, kad baltymai, vitaminas A, niacinas ir riboflavinas gali apsaugoti nuo kataraktos  

    Skaityti daugiau